maandag 26 augustus 2019

Echt monnikenwerk!



Ik krijg het regelmatig te horen... 'Wat jij doet, lijkt wel monnikenwerk!'
En ja...

Ik ben blij met kant-en-klare pennen, inkt, kleurpotloden, verf en papier, en zelfs ook met computers, maar (over)schrijven en (na)tekenen/schilderen blijft iets bijzonders... 

Ik weet wel zeker dat ik in een vorig leven zo'n monnik geweest ben.
Volgens mij wel vaker dan één keer.

Als kind schreef ik al over, tekende ik al na, teksten en afbeeldingen over geneeskrachtige kruiden bijvoorbeeld, ik wou ook zo'n zelfgemaakt boek...
Nu digitaal werk natuurlijk, maar op papier blijft het z'n charme voor mij behouden.

Mijn tekeningen tegenwoordig? 
Monnikenwerk? 
Misschien wel... niet altijd qua onderwerp misschien, maar zeker wel in de wijze waarop het getekend en gekleurd is, meditatief werk.
Ik zou niet anders willen.









2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk filmpje. Voor ons is het allemaal zo vanzelfsprekend, we staan er niet meer bij stil....niet voor te stellen dat het vroeger zo ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad Ingrid, een heel leuk filmpje, vond ik zelf dus ook en o zo vanzelfsprekend om tegenwoordig pennen, papier e.d. tot onze beschikking te hebben, gewoon uit de winkel of van internet. Gelukkig maar, zou ik zeggen, ik zie mezelf nog niet achter een geit aanzitten voor een velletje perkament... Maar ook wel interessant om eens te zien hoe tegenwoordig papier gemaakt wordt, of pennen of kleurpotloden... Komt in een van de volgende blogs misschien nog voorbij.
    Het tekenen van Mandala's en andere dingen op papier heeft bij mij wel nog veruit de voorkeur boven computerkunst, al zie ik prachtige dingen langskomen. Het proces van tekenen en schrijven op papier blijft voor mij toch favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen