woensdag 23 oktober 2019

De Eeuwige Wereld - Hans Peter Roel






Ik pak dit boek op in een heftige tijd van bestaan, de shock is wat aan het zakken, een week na mijn diagnose Slokdarmkanker stadium IV, wat betekent dat het ongeneeslijk is wat betreft de reguliere zorg. Ik geef het nog niet op hoor, ik ben een proces ingegaan met de inzet van Spagyriek complexen en diverse orthomolucaire aanvullingen zoals Salvestrolen en Curcumine, begeleid door mijn leraar waar ik zelf de opleiding tot Spagyriek Therapeut heb genoten. Ik heb het volste vertrouwen dat dat moge gebeuren wat nodig is voor mij en mijn omgeving, maar ja, ik ben ook een mens met angsten en boosheid etc. Je kunt mijn persoonlijk verhaal volgen op facebook.

Alles wat je doet in je leven komt in deze situatie in een totaal ander licht te staan.
Zoals het lezen van boeken. Dit boek had ik een tijdje geleden al aangeschaft, nieuwgierig naar de Keltische zienswijzen die hierin verwerkt zouden zijn. Nu is het tijd dit op te pakken.



Achter op het boek kun je lezen:


'Hoe je kijkt en wat je ziet bepaalt wie je bent'


'De Eeuwige Wereld' is het duizelingwekkende verhaal van Fabian en Suzanne die na een heftige gebeurtenis op zoek gaan naar zichzelf.
Tijdens een spirituele ontdekkingstocht ontmoeten ze de Schotse Ana. Zij is een oermoeder van de Keltische wijsheid. In de Schotse hooglanden krijgen ze spirituele inzichten en leren ze oude, vergeten kennis.
Dit boek onthult Keltische geheimen, die in de tijd bewaard zijn gebleven. Laat je meevoeren door het aangrijpende verhaal over alles, wat ons leven waardevol maakt.
Hans Peter Roel (1964) ziet hoe mensen in de huidige maatschappij van zichzelf vervreemden. Juist hierom heeft hij dit boek geschreven. Inzicht in de zielenwereld geeft mensen eeuwigheidswaarde.


Ik ben op de eerste plaats benieuwd of ik me hierop kan concentreren, wat natuurlijk mijn persoonlijke stukje is en niets vertelt over het al dan niet boeiende boek, maar vooral ook naar wat Hans Peter Roel te vertellen heeft.


UPDATE d.d. 10-12-2019: gelukkig is een stadium IV na een second opinion in de Radboud veranderd in een stadium III+ waardoor er levensreddende behandelingen in de vorm van wekelijkse chemo's en dagelijkse bestralingen voor de duur van 5 weken, opgestart zijn op 18 november 2019. Daarna zal er rond eind januari, begin februari gekeken worden wat de behandeling heeft gedaan. Ik doe mee net het SANO onderzoek, waarbij er geen operatie plaatsvindt als de behandeling de kankercellen totaal heeft laten verdwijnen. Zit er nog wel iets, of zal bij later regelmatig onderzoek alsnog kanker de kop opsteken in hetzelfde gebied, dan zal een zware operatie volgen, waarbij de slokdarm en omliggende lymfeklieren en eventueel nog aanwezige kanker verwijderd worden en een buismaag gevormd zal worden. Ik hoop daar natuurlijk van bespaard te blijven. Ik heb het volste vertrouwen dat ook de erbij ingezette complementaire middelen mij ondersteunen in het onder controle krijgen van de kanker. De curcumine heb ik moeten laten staan, omdat die niet samengaan met de chemo's en bestralingen die ik krijg, ze mogelijk zelfs tegenwerken. Dat willen we natuurlijk niet. De rest gaat gewoon door. Curcumine mag ik in een later stadium, als de chemo's en bestralingen helemaal uitgewerkt zijn, weer oppakken. Ik heb al snel verbetering ervaren in het eten, de passageproblemen zijn verdwenen, dus de tumor is al flink aan het slinken.

Dit boek van Hand Peter Roel biedt een heel mooie helder geschreven introductie in het Keltische gedachtegoed. Het vertelt mij niks nieuws, maar voor wie er nog niet mee bekend is, is dit heel begrijpelijk geschreven. Een aanrader. Wel moet je even geduld hebben voor dit Keltisch gedachtegoed aan de orde komt in het boek, eerst wordt op intense wijze verteld over hoe de hoofdpersoon en zijn vrouw omgaan met het intense verdriet omtrent het verlies van hun vijfjarig zoontje, dus leg je zakdoeken maar vast klaar. Ik heb menig traantje laten vloeien hoor.


Het boek is te bestellen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten