woensdag 13 november 2019

Zweefteef...






Tijdens het tekenen en kleuren, met zo'n heerlijk rustig meditatief achtergrondmuziekje,






... aromalampje aan met de heerlijk frisse geur van luchtdesinfectans (Volatile), kaarsjes aan (zie je me al zitten?), zweef ik weg op de klanken van een piano. Een soort strijkersensemble, hoogstwaarschijnlijk komend uit een keyboard, versterkt het zweefgevoel met hun lange halen crescendo, en dan zachtjes weer wegstervend. Heerlijk. Het scheldwoord 'zweefteef' komt bij me op. Een scheldwoord wat me vroeger nog wel eens om de oren vloog, omdat ik me als kind zijnde al bezighield met religie en al tekenend kennelijk een behoorlijk dromerige indruk kon maken. Veel mensen denken dat bezig zijn met spiritualiteit een zweverig gedoe is, en misschien hebben ze dan toch deels gelijk, maar o wat vind ik dit heerlijk. Met deze Keltische tekening en deze heerlijke muziek op de achtergrond, kan ik mezelf helemaal voorstellen als een vogel zwevend op een luchtstroom over de glooiende landschappen van Engeland, de rotskust aan het Zuidwesten, in Cornwall, komt in beeld, ik hoor de zeemeeuwen hun kreten slaken, zie de stenen cirkels die we bezocht hebben onder me door trekken, ik hoor de waterval van St Nectan's Glen, ik zie de stenen stapelmuurtjes, de prachtige oude solitaire bomen midden in een landschap in diverse groentinten, als een lapjesdeken, wat hogerop en wat meer terug naar het oosten in het land, graancirkels trekken onder me voorbij. Ik zweef om de Tor van Glastonbury heen, de Abbey, de winkelstraten. Ik suis door de kloof van Lydford Gorge, hoor het water stromen, zie de varens, de prachtige natuur, zie het smalle stenen pad, maar ik hoef er niet op te lopen. Ik zweef, ja ik zwééf. En ik vind het heerlijk!!!!! Laat mij maar lekker zweven. Echt heerlijk! Genieten! Ik zweef lekker nog even door. Dit maakt mijn ziel gelukkig! Is dit zielsbewustzijn? Heimwee naar de zielenwereld? Misschien, maar vooral genieten van de herinneringen aan een prachtig land, gevoed door het tekenen van deze Keltische tekening (ja, zelf ontworpen, getekend en ingekleurd...).

Ik land straks heus wel weer hoor. Niet geaard, komt er nou eenmaal helemaal niks aards uit je handen. En er wacht nog een afwas die gisteren was blijven staan. Er moet straks eten gekookt worden. Ik moet aan mijn voeding denken, want als ik niet uitkijk vliegt er zo een kilo per dag af door die slokdarmkanker, zeker als ik heerlijk gewandeld heb. Ik moet me als een topsporter op gewicht zien te houden, mijn lijf is bezig met topsport. Maar voorlopig zweef ik nog even verder...

Voor het eerst van mijn leven totaal onbelemmerd genieten, volkomen gelukkig met mezelf, in mezelf... wat een cadeau...



ENERGETISCHE BETEKENIS VAN DEZE TEKENING

Na mijn eigen ervaringen met deze tekening, besef ik dat de energie van deze tekening je terug kan brengen bij allerlei mooie herinneringen. Tussen al die negatieve ervaringen die je opgedaan hebt in je leven, waar veel mensen zich lange tijd aan vast kunnen houden, zijn er ook nog die positieve ervaringen, daar waar jij je juist goed gevoeld hebt. Helaas vergeten wij mensen vaak die positieve ervaringen en zetten onze focus op het negatieve, werpen er zelfs blokkades door op in ons systeem van lichaam, geest en ziel. Al zit je in het hier en nu voor je gevoel in de knoop, kom je er niet uit, kun je geen kant op, dan zijn daar toch nog die ervaringen die je gevoed hebben tot de krachtige mens die je nu bent. Al zie je het zelf niet, al voel je dat op dit moment niet, het is er. Innerlijke kracht! Je bent al zover gekomen..., je hebt krachtige energie in huis..., werkelijk waar! Je kunt gebruik maken van je ervaringen in het verleden, positief en negatief, je hebt gezien wat het leven te bieden heeft, je hebt ervan kunnen leren, neem die ervaringen mee in het hier en nu, integreer ze in je leven en leef in het hier en nu. Laat negatieve ervaringen een leerschool zijn, neem mee wat je ervan geleerd heb en laat ze dan los. Laat ze wegvoeren op de stroom van het leven en laat je voeden door hun lessen en vooral, houd al die positieve ervaringen als krachtbron in jezelf vast, ze voeden jou in jouw kracht. Gebruik al die ervaringen als aan trap omhoog, naar een groter bewustzijn, naar voeding voor jouw spirituele ontwikkeling, voeding voor jouw ziel. Je bent een mooi mens! Je komt er wel, wat je huidige situatie ook is. Je vindt een uitweg, echt waar. Hou vertrouwen in het universum, want jouw pad is het goede pad, simpelweg omdat het jouw pad is. Probeer niet het pad van een ander te bewandelen, blijf bij jezelf! Je kunt leren van het pad van een ander, kunt onderzoeken of daar elementen zijn waar jij ook iets mee kunt, maar het is en blijft het pad van die ander. Jouw pad is zoals het moet zijn, om jouw levenslessen te leren, maar ook om jouw kracht te vinden. En weet je? Vaak vind je de kracht in jezelf in de meest akelige ervaringen die je in je leven opdoet. Dan blijkt zoiets een cadeau te zijn, in een wat rare verpakking misschien, op het eerste gezicht zelfs een akelige verpakking, maar o wat een oerkracht herbergt zich in ieder mens. Dus ook in jou!




EN TOEN WAS IE AF...


2019-05 Celtic Inspired Design



Best een beetje een vreemd gevoel, want wat nu? Hij heeft lang gelegen, steeds een mini stukje verder getekend en gekleurd. Er ging veel tussendoor. Inmiddels weet ik dat er meer tussendoor ging dan ik met mijn bewustzijn wist. Er waren tekeningen tussendoor, die ik niet kon plaatsen, die teruggaan naar de essentie, een hele reeks, heel minimalistisch in eerste instantie, om daarna weer iets uitgebreider vorm te krijgen. Een stap voor stap proces, dat ik nu wel kan plaatsen. Zo mooi om te zien hoe je tekeningen al voor het bewust zijn uitgaan. Ik wist in wezen al dat ik bij mijn essentie uit zou komen, maar dat dat op deze manier zou gebeuren, in dit proces met slokdarmkanker... Misschien ook maar goed ook dat ik dat niet wist.
Het was vandaag in ieder geval heerlijk om deze tekening af te kleuren.
Ik heb genoten van het proces.


Morgen inlijsten, denk ik. Samen met nog een paar andere tekeningen. En dan ophangen in onze gang, waarvan één kant zich uitstekend leent als expositiewand. Lijkt me een strak idee. Alle ouwe meuk van de muur af en alleen nog maar energetisch nieuwe werken zullen er opgehangen worden.

Wat de volgende tekenstappen gaan zijn, nog geen idee. Er liggen nog graancirkels te wachten om afgetekend te worden, maar ook die reeks minimalistische tekeningen. En ja, die Kali Yantra... die durf ik bijna niet weer op te pakken, want tjeetje... verandering... ja nou, en hoe! De Kali Yantra helpt angsten te overwinnen, zorg voor vernieuwing van energie en voor spirituele groei... Nou nee hoor, niks van gemerkt... 🤪 De vorige keer dat ik een Kali Yantra tekende ging mijn leven op de schop, kostte me zelfs bijna mijn huwelijk, maar daar ontdekte ik al een soort oerkracht in mezelf en daar kwamen we samen weer uit, en nu? Weer zo'n enorme 'beproeving' zou je bijna zeggen. En ook hier gaan we vast weer uitkomen. Maar die Kali Yantra, ik weet niet wat ik daarmee moet. Dat hij enorm krachtig werkend is, dat is voor mij inmiddels wel héél duidelijk.
We zullen zien wat het best voelt om aan verder te werken, vanavond, morgen, overmorgen... geen idee. Ik zie wel wat er wanneer naar voren komt, waar ik naartoe getrokken ga worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten