vrijdag 20 december 2019

Op de boekenplank, kleurboek: Cari Buziak - 'Celtic Nature'



Rondneuzend op Pinterest kwam ik deze kleurplaat tegen... een schitterend ontwerp van Cari Buziak...
Als je op haar naam klikt of op de link hier wat verderop, ga je naar haar website AON Celtic Art, waar informatie over de ontwerper en ook tutorials en dergelijke te vinden zijn.





Als liefhebber van Moeder Natuur, speciaal een aantrekkingskracht voelende naar bomen en uilen, en een voorliefde voor Keltische ontwerpen, was ik natuurlijk meteen helemaal verkocht toen ik deze kleurplaat zag, stapelverliefd.
Wat een schitterend mooi ontwerp! Tot mijn verrassing was deze kleurplaat, toen ik de LINK volgde, ook nog eens te downloaden, net als nog een paar andere schitterende kleurplaten.










Uitprinten op wat dikker goed tekenpapier en kleuren maar... heerlijk toch?
Niet dat ik nu meteen aan het kleuren sla hoor, want ik heb toch een voorliefde voor het zelf tekenen, hoewel ik daar in dit geval misschien nog wel een uitzondering voor ga maken. De ontwerpen zijn wel zó ontzettend mooi en voordat je zoiets zelf kunt maken... daar is wel 'enige' oefening voor nodig.
Ik ben normaal gesproken niet zo voor kleurboeken voor mezelf, simpelweg omdat ik juist zoveel lol beleef aan het hele scheppingsproces... het ontwerpen, tekenen en dan kleuren. Dus veel kleurboeken heb ik niet in huis. Ik maak dus liever mijn eigen kleurplaten, maar juist dit soort ontwerpen spreken me wel ontzettend aan en zeg nou zelf... is het werk van Cari niet fantastisch mooi?
En ik weet uit eigen ervaring, dat kleuren, juist ook ontwerpen van anderen, zeker als ze je zo aanspreken als deze, een hele fijne en ontspannen bezigheid kan zijn, dus ik wil je deze ontdekking absoluut niet onthouden.
Ik dus op zoek, of het boek, waar deze kleurplaten in staan, ook hier in Nederland te verkrijgen is bij bol.com en wat denk je? Ja hoor!






Beschrijving in het Engels:

Flowers, leaves, seashells, birds, butterflies, and other natural ornaments offer fanciful complements to these original designs based on Celtic knotwork. Colorists will appreciate the many-faceted appeal of the 63 intricate images and their swirling, stylized patterns. Illustrations are printed on perforated pages for easy removal and display. Specially designed for experienced colorists, Celtic Nature Designs and other Creative Haven® adult coloring books offer an escape to a world of inspiration and artistic fulfillment. Each title is also an effective and fun-filled way to relax and reduce stress.


Vertaling:
Bloemen, bladeren, schelpen, vogels, vlinders en andere natuurlijke ornamenten bieden fantasierijke aanvullingen op deze originele ontwerpen op basis van Keltisch knoopwerk. Kleurders (hoe vertaal je dat nu in goed Nederlands?) zullen de veelzijdige aantrekkingskracht van de 63 ingewikkelde afbeeldingen en hun wervelende, gestileerde patronen waarderen. De illustraties zijn afgedrukt op geperforeerde pagina's om eenvoudig uit het boek te halen en te laten zien. 'Celtic Nature Designs' en andere Creative Haven® kleurboeken zijn speciaal ontworpen voor de ervaren kleurende volwassenen en bieden een ontsnapping naar een wereld van inspiratie en artistieke vervulling. Elke titel is ook een effectieve en leuke manier om te ontspannen en stress te verminderen.


En ja, ook ik ben betoverd door deze schitterende ontwerpen. Dus wel heel verleidelijk om aan te schaffen... ik krijg hierdoor enorme kleurkriebels...


Ben jij ook al betoverd? Hier kun je het boek bestellen:


Meer boeken van Cari Buziak



(Donaties om het voortbestaan van Nymphaea te ondersteunen zijn van harte welkom via paypal.me/nymphaeascVia de bol.com links aldaar producten kopen, of dat nu die van de links zijn of andere producten, het kost jou niets extra's, maar levert een kleine commissie op voor Nymphaea.
Alvast heel hartelijk dank! 
)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten