donderdag 30 april 2020

2020-02: Eenvoudig Keltisch ontwerp



Na de operatie (verwijderen slokdarm en constructie buismaag), gaat het herstel langzaam.
Gelukkig heb ik nu geen last meer van neuropathie die mijn motoriek beïnvloedt, dus wil ik het tekenen van mandala's en Celtic Inspired Design weer oppakken.
Dat valt nog niet mee.
Het verder kleuren aan mijn mandala 2020-01 (naam is er (nog) niet, alleen nummering) viel wat tegen.





Mijn motoriek kan weer enige oefening gebruiken.
Logisch.
Ik merk na een paar dagen niet tekenen/kleuren al dat ik weer op gang moet komen, laat staan na alles wat nu gebeurd is.
Maar buiten dat, heb ik gemerkt dat ik een zekere spirituele aanwezigheid mis tijdens het tekenen/kleuren.
Daar waar voorheen mijn gidsen en andere spirituele wezens hun aanwezigheid lieten blijken in boodschappen en voelbare hogere frequentie energie, daar mis ik nu het een en ander.
Niet dat ze er niet zijn, dat hebben ze me wel even getoond al had ik daar al het volste vertrouwen in, maar het lijkt erop dat de processen die samengaan met het tekenen van mijn mandala's e.d. even in de wachtstand staan ten behoeve van het fysieke herstel.
De aandacht ligt nu totaal in het fysieke deel van Zijn.
Mijn lichaam heeft tijd nodig om te helen.
Rust ook.
Het weer opstarten van allerlei spirituele processen zou daaraan voorbij gaan.
Even kreeg ik weer de neiging om mijn blauwe rastertekeningen weer op te pakken en misschien ga ik dat ook nog wel doen, ze kunnen heel zinvol zijn in tijden van heling, maar vooralsnog lag daar ook een behoefte met Keltisch knoopwerk aan de slag te gaan.

Dat resulteerde in een heel eenvoudig ontwerp op een postkaart (extra dik papier van de Hema, maar je kunt dikker tekenpapier natuurlijk ook op maat A6, ongeveer 10,5 x 14,5 cm, snijden):





De gebruikte kleurpotloden zijn van Faber Castell Polychromos en de goudkleurige verf is gouache 'Deep Gold' van Talens.
Dit ontwerp komt uit het boek 'The Treasury of Celtic Knots' van Aidan Meehan.



Treasury of Celtic Knots




Zoals de titel van het boek al doet vermoeden is dit boek een ware schatkist.
Dit ontwerp, natuurlijk met een persoonlijk tintje uitgevoerd, is de eerste in een reeks van velen.
Liefhebbers van Keltisch knoopwerk kunnen hun hart ophalen voor toepassing in eigen creatief kunstzinnig werk.
Het boek is Engelstalig, maar de afbeeldingen zijn best duidelijk.
Ik heb de opzet met ruitjes en cirkeltjes, die dienen als houvast in het ontwerpen, in de achtergrond bewust laten staan.

Zelf aan de slag? Materialen en boek bestellen via bol.com? Dat kan via onderstaande links:









Er rust copyright op al mijn tekeningen en workshops!
Tekeningen en beschrijvingen van tekeningen en kleurtechnieken mogen op geen enkele wijze voor eigen dan wel commercieel gebruik gedeeld worden met derden.

Wel mag je met een link verwijzen naar deze website of deze pagina.
Graag zelfs!

Donaties voor het persoonlijk gebruik van deze korte online workshop, om het voortbestaan van Nymphaea te ondersteunen, zijn van harte welkom via paypal.me/nymphaeasc
Via de bol.com links aldaar producten kopen, of dat nu die van de links zijn of andere producten, het kost jou niets extra's, maar levert een kleine commissie op voor Nymphaea.
Alvast heel hartelijk dank!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten