zaterdag 29 februari 2020

Op de boekenplank: Hans Stolp - 'Als een Engel je komt helpen...'





Een boek dat al langer op mijn leesverlanglijstje stond.
Nu ik zelf overduidelijk meerdere engelervaringen heb mogen beleven in een periode dat ik aan den lijve met kanker geconfronteerd werd, steeg het verlangen dit boek te lezen naar een beduidend hogere plaats op mijn lijstje, maar vooral ben ik het gaan lezen toen het ook nog eens bovenaan bleek te staan in de bibliotheek van luisterboeken met betrekking tot de esoterie, toen ik de luisterbieb als app op mijn nieuwe telefoon installeerde. Het kwam dus 'gewoon' als geroepen op mijn pad.
Toeval?
Ik geloof niet in toeval, wel in synchroniciteit.

Handwerken, boeken lezen, tekenen, schrijven en het bestuderen van geneeskrachtige planten en edelstenen of heerlijk in de natuur, in de tuin, of wandelen in het bos... het zijn hobby's, of misschien beter gezegd met passie doortrokken bezigheden waar ik werkelijk gelukkig van kan worden, al van klein kind af aan. 
Zeker thuis met een wierookstokje en kaarsjes aan, heerlijk rustig muziekje erbij en de aanwezigheid van beestjes om me heen (hond en kat). 
Koppie thee erbij... 
Ik kan dan een echte kluizenaar zijn. 
Heerlijk om alleen te zijn. 
Gek? 
Arme manlief en kinderen, vrienden...?
Nee hoor, er is nog tijd genoeg voor andere dingen dan deze passies. 
Ik ben ook een echt mensen-mens, anders was ik ook nooit begonnen met praktijkvoering en lesgeven.

Neuropathie als gevolg van de chemo's liet me die liefdes in bezigheden nog eens goed onder de loep nemen, hoe belangrijk ze voor me zijn, toen de aansturing van ledematen flink ging haperen. 
Eenvoudige tekeningen en haakpatronen (chemomutsen) waren alleen nog mogelijk als het even beter ging. 
Boeken lezen was een crime, omdat ik me niet goed meer kon concentreren. 
Mentale en emotionele verwardheid door een prikkel- en informatieverwerkingsprobleem en spierpijn belemmerden mijn bewegingsvrijheid in allerlei opzichten. 
Gelukkig gaat dat alles stapje voor stapje weer beter, maar wel even goed te beseffen hoe dankbaar ik ben voor alles wat weer een tikkie beter gaat.
En ja, je gaat op zoek naar alternatieve mogelijkheden. 
Gek als ik ben op verhalen, ervaringen en inzichten van anderen, gaat het eenvoudige haakwerk nu gepaard met luisterboeken, waar ik voorheen totaal niks mee had. 
Geef mij maar een papieren boek in handen, heerlijk! 
Maar het eenvoudige haakwerk zet mijn denken tot een stop, waardoor het voorgelezen boek tot me door kan dringen zonder in slaap te vallen. 
Ook dit stap voor stap natuurlijk, hoofdstuk voor hoofdstuk, maar ik geniet ervan, en dat is nu het belangrijkste, en... je wordt er zeker niet dommer op.
Hans Stolp is iemand die zeer toegankelijker teksten schrijft, dus dit kon ik goed behappen.
Dit eerste luisterboek is voor mij een succes in vele opzichten.
Een boek over engelervaringen...

In een periode van nogal pijnlijke gewaarwordingen, zowel fysiek in mijn slokdarm, als mentaal/emotioneel, kwamen, behalve de mij bekende spirituele gidsen en opgestegen meesters, ook een paar aartsengelen heel helder in beeld. 
Niet voor mijn fysieke ogen waarneembaar, maar voor mijn 'innerlijke ogen', zoals ik het maar even noem. 
Ik voelde hun aanwezigheid en dat wat ze deden, handoplegging, waarbij een krachtige en verwarmende energie door mij heen stroomde, Michaël die me geruststelde en Rafaël die bovendien de pijn deed verdwijnen. 
Een bijzondere, zelfs fysiek voelbare gewaarwording van handen op mijn borst, ter hoogte van mijn door kanker aangetaste slokdarm, deed alle mogelijke twijfel over hun bestaan totaal te niet. 
Dit kon geen fantasie meer zijn, geen verbeelding.
Rafaël leek in de slokdarm met strijkbewegingen ruimte te maken, de tumor 'glad' te strijken, af te schaven leek wel.
Al snel daarna kon ik weer normaal eten, zonder passageproblemen (eten dat wel doorgeslikt kon worden, maar daarna lager in de slokdarm bleef hangen).
De artsen vonden dat ik buiten verwachting snel profijt had van de behandelingen, wel wetende dat ik naast het reguliere pakketje ook complementair inzette met Spagyriek en andere aanvullingen, maar natuurlijk niet wetende dat ook vanuit de spirituele wereld veel hulp ingezet werd.
En ik denk dat laatste zeker niet in de minste plaats omdat er, naast mij zelf, zo ontzettend veel mensen hun hulp ingeroepen hadden voor mij.
Iets waarvoor ik intens dankbaar ben.
Manlief zat erbij en keek ernaar, zag de engelen niet, maar zag mij zienderogen in zeer korte tijd opknappen.

Veel mensen in onze tijd doen ervaringen met een engel op.
Soms worden ze op een heel bijzondere wijze door een engel geholpen in concrete situaties, in andere gevallen ontvangen ze aanwijzingen hoe ze met een bepaald probleem zouden kunnen omgaan, soms ontvangen ze troost of inzicht.
Weer anderen vertellen hoe ze de hulp en de kracht van een engel hebben ervaren bij een sterfbed, en nog weer anderen vertellen ons hoe bijzonder het licht is van de wereld waar de engelen leven.
In dit boek komen de mensen die in de een of andere vorm hulp van een engel ontvingen, zelf aan het woord.
Ze vertellen in alle kwetsbaarheid wat ze beleefd hebben, en hoezeer de hulp van die engel hun leven veranderd heeft.

Onder het haken van de zoveelste chemomuts, want o wat vind ik dit leuk om te doen, om te experimenteren met verschillende soorten garens, verschillende modellen en motieven, heb ik dit boek met veel plezier en herkenning beluisterd.
Lezen van boeken lukt nog moeilijk, lukt slechts een paar zinnen achter elkaar, maar luisteren blijkt al hakend wel goed te gaan.
Dit boek bundelt de verhalen van meerdere mensen die engelervaringen opgedaan hebben.
Hans Stolp geeft toelichting op deze verhalen en vertelt over de diverse momenten in het leven waarop deze mensen hun engelervaringen opdeden, hoe je engelenboodschappen zelf kunt herkennen, hoe je boodschappen uit de lichtwereld kunt onderscheiden van boodschappen uit de duistere wereld, hoe ze je helpen in de moeilijke situaties in je leven en wat ze voor je kunnen betekenen.
Ervaringen met engelen geven de mens vertrouwen dat ze nooit alleen zijn, dat ze begeleiding krijgen vanuit de lichtwereld, en dat dat wat gebeurt een diepere betekenis heeft.
Moeilijke ervaringen worden daardoor als 'lichter' ervaren en men gaat er voortaan anders mee om.
Wat mijzelf betreft is mijn besef van het bestaan van de engelen niet langer omgeven met een vermoeden van eigen fantasie en verzinsels, maar een zeker weten zonder enige twijfel aan de realiteit ervan.


Inhoud van het boek:
  1. Inleiding
  2. Gered door een engel
  3. Hulp bij het sterven
  4. Leven met engelen
  5. De troost die engelen ons geven
  6. De aanraking vooraf
  7. De engel in de gedaante van een stem
  8. Het licht van de engelenwereld
  9. Donkere ervaringen
  10. Wat bewerken die ervaringen eigenlijk
Ik vind het boek werkelijk een zeer toegankelijke aanrader voor hen die iets meer willen weten over engelervaringen.



Afbeeldingsresultaat voor hans stolp


Hans Stolp studeerde theologie en maakte studie van de psychologie van Jung en van het esoterische christendom.
Hij is pastor, auteur en veelgevraagd spreker.
Hij heeft talloze boeken op zijn naam staan (waaronder ook kinderboeken en dichtbundels), waarvan er vele bij Uitgeverij Ankh Hermes verschenen.
In zijn werk maakt hij de oorspronkelijke, spirituele of esoterische traditie (weer) voor een breed publiek toegankelijk door zijn zeer goed en makkelijk leesbare teksten.
Een aantal van zijn boeken is in het Duits en Engels vertaald.

Wil je het boek zelf lezen?
Je kunt het natuurlijk zelf lenen als papieren versie in de bibliotheek of als ebook lezen of beluisteren via de online bibliotheek (gratis als je lid bent van een gewone bibliotheek):  https://www.onlinebibliotheek.nl/
Of je kunt het boek bestellen via bol.com:



(Donaties om het voortbestaan van Nymphaea te ondersteunen zijn van harte welkom via paypal.me/nymphaeasc
Via de bol.com links aldaar producten kopen, of dat nu die van de links zijn of andere producten, het kost jou niets extra's, maar levert een kleine commissie op voor Nymphaea.
Alvast heel hartelijk dank! 
)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten