vrijdag 15 februari 2019

Galerie pagina






Nieuw op Nymphaea website is de GALERIE pagina (deze kon je eerst vinden onderaan de pagina ATELIER, maar is via een eigen tabblad nu gemakkelijker vindbaar). Je kunt daar veel van mijn werk bekijken van de afgelopen jaren. Het is niet alles, maar wel het mooiste, het mijzelf meest plezierende of meest sprekende werk.

Mooi om te zien, als je de eerste jaren bekijkt en mijn werk op dit moment, dat daar een duidelijke ontwikkeling in zit. Veel mensen die (eigenlijk) bij mij willen komen tekenen zeggen dat ze niet kunnen tekenen of dat ze het nooit zo zullen kunnen als ik. Dat houdt mensen soms zelfs tegen om te beginnen. Jammer hoor. Ik zeg altijd: 'als je een potlood vast kunt houden en daarmee een lijn kunt trekken, kun je hiermee aan de slag'. Als je mijn ontwikkeling zo in de galerie ziet (en dan zie je nog niet eens mijn werk van daarvoor), dan zie je misschien ook wel dat er gewoon veel tijd en oefening in is gaan zitten. Jarenlang. Regelmatig ermee bezig zijn, om je ontwikkeling en vaardigheid te laten groeien is belangrijk. Dat kan iedere dag een half uurtje of een uurtje zijn bijvoorbeeld. Zelfs een paar minuten per dag doet al wonderen. Daartoe is het fijn als je een plekje voor je tekenwerk hebt, waar je je prettig voelt en waar je je werk kunt laten liggen, om aan te schuiven wanneer je maar wilt, zelfs als dat maar een paar minuten zijn. Ook als ik enkele dagen of zelfs weken niet teken, moet ik er weer 'inkomen' hoor. Je ontwikkeling moet dus regelmatig gevoed worden, als een zaadje dat water en voeding nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen en uit te groeien tot een mooie plant, die uiteindelijk tot volle bloei mag komen. Ik bied je daar graag de inspiratie toe aan en mijn kennis en ervaring. Je bent van harte welkom in mijn huiskamer-atelier. Op regelmatige basis even wat extra begeleiding geeft je mogelijk de benodigde stok achter de deur om zelf thuis aan de gang te gaan en blijven. Laat je niet tegenhouden door alle 'ja-maars' als je dit leuk vindt. Want daar gaat het vooral om, dat je lol hebt in wat je doet. En nee, je hoeft niet te reproduceren wat ik getekend heb, alsjeblieft niet, ik stimuleer mijn cursisten altijd om hun eigen stijl en 'handschrift' te ontwikkelen! Daartoe krijg je handvatten genoeg aangereikt.

Vanaf 2017 ervaar ikzelf wederom een verandering in mijn spirituele ontwikkeling en in mijn daaruit voortvloeiende werk, waardoor het tempo van productie mogelijk nog wat lager is komen te liggen (was al niet zo hoog), maar de tekeningen ook energetisch intenser beleefd worden, zowel door mij als tekenaar in het hele proces als door de toeschouwer.
Een aantal van mijn tekeningen dienen derhalve ook als bron voor de spirituele bewustwordingsondersteunende NYMPHAEA MANDALA ESSENCES (waarover later meer als er een bepaald aantal klaar zijn voor gebruik en verkoop). Hoe deze precies gemaakt worden kan ik hier niet delen, dat is namelijk iedere keer weer iets anders, conform wat nodig is voor desbetreffende essence op dat moment, in afstemming op universele energie en mijn spirituele gidsen, maar als je interesse hebt, ben je van harte welkom om een of meer afspraken te maken om kennis te maken met dit proces en eventueel zelf ook te leren zo'n essence te maken (individuele begeleiding of in kleine groepjes). Daartoe ga je werken aan meditatie, ontwikkeling van je tekentechniek, meditatief kleuren, werken met kosmische energieën en intuïtieve ontwikkeling. Je kunt het zien als het leren van een oud ambacht in de spirituele betekenis ervan. Dat kan (nog) niet in een omkaderde cursus aangeboden worden, maar wordt in een soort gildesysteem, al doende, aangereikt.

Voel je vrij een of meerdere afspraken te maken om mee te lopen in de dagelijkse gang van zaken om vaardigheden aan te leren en te ontwikkelen om je spirituele bewustwording te voeden. Dit kan je bovendien ondersteunen in helingsprocessen. Tevens krijg je handvatten om (later) ook met je eigen cliënten en cursisten te kunnen werken, maar eerst ben jij zelf aan de beurt! Kun je jezelf hierin ontwikkelen dan kun je ook anderen hierin helpen.
Naast een aantal opleidingen die ik gevolgd heb, o.a. in de Bloesemtherapie en de Spagyriek, ben ik voornamelijk een autodidact en wil je graag meenemen op dat pad van ontdekking, want o, het is zo boeiend! Afgekaderde cursussen en opleidingen, diploma's, ze zeggen mij persoonlijk niet zo veel, het gaat vooral om de lol die je erin hebt en dat wat het jou oplevert. Dit spirituele pad heeft mij geholpen mijn (spirituele) bewustwording te ontwikkelen, waardoor ook helingsprocessen ondersteund konden worden en dit heeft mijn plezier in het leven danig vergroot en een dankbaar mens gemaakt.

Het kunnen delen, een klankbord vinden in je ontwikkeling en ervaringen, is voor mij zeker ook zo belangrijk om je te bieden. Vandaar de Spiritueel & Creatief Ont-moeten bijeenkomsten, waarvan er wat bij betreft best nog meer bij kunnen als daar belangstelling voor is. Extra dagdelen zijn nog in te plannen. Maar als ik heel eerlijk ben, zie ik dat liever als 'vanzelf' ontstaan. Ik ben dagelijks bezig met dit mooie lichtwerk, dus schuif eens aan! Werken in je eigen tempo, wat jij nodig hebt, in overeenstemming met de kosmische energieën, wat de spirituele begeleiding ingeeft, is het meest effectief. Het leren aanvoelen wat de universele 'flow' aangeeft, het leren 'luisteren' naar jouw intuïtie, het contact met je Hoger Zelf en spirituele gidsen... het maakt allemaal deel uit van dit pad. Het is een proces, een heel mooi spiritueel proces, een pad dat je bewandelt, stap voor stap en ja, soms ook weer even een stapje achteruit voor je gevoel, maar over het algemeen is het een groeiproces, waardoor je sterker in je schoenen komt te staan en (weer) oog krijgt voor al het moois wat het leven en Moeder Aarde ons te geven heeft.

Dus... of je nou komt om 'een leuk plaatje te leren tekenen' of diepgaand aan het werk wilt met Mandala's en Celtic Inspired Design, met Bloesemtherapie, Spagyriek, Aromatherapie, Edelsteentherapie, Numerologie, Astrologie, Aura- en Chakrawerk, Celtic Healing, etc. etc....
JE BENT VAN HARTE WELKOM!


Afspraken kun je maken via
nymphaeaspiritueelcentrum@gmail.com
of via het contactformulier op deze website.

De eerste keer zal een individuele kennismaking zijn, daarna kun je aangeven of en wanneer je liever individuele begeleiding wilt dan wel in een klein groepje.

Afgekaderde workshops, ingepland en aan te vragen, vind je in de AGENDA. Dit zijn workshops die ik je zo afgekaderd aanbied zodat je mogelijk een interessante ingang vindt, de poort doorstapt, om dit veelzijdige spirituele pad te ontdekken.



Nogmaals de link naar de GALERIE, klik HIER.
Je vindt 'm voortaan onder een apart tabblad op deze website.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten