maandag 4 mei 2020

Orakelkaarten: 'The Wisdom of Avalon' - 10. The Raven






Na lange tijd, vandaag maar weer eens een deck met orakelkaarten gepakt.
'Wisdom of Avalon' van Colette Baron-Reid was het deck dat me op dit moment het meest aansprak.
Het zijn prachtige kaarten en spreken me natuurlijk zo ontzettend aan vanwege hun paganistische en Keltische aard.

En zeg nou zelf... ook de achterkant van de kaarten is ontzettend mooi en uitnodigend om mee te gaan werken...





De maansikkel als symbool voor de Godin en de kelk als symbool voor de Heilige Graal in jezelf.
De kaarten zijn heel luxe uitgevoerd met een goudkleurige zijkant, dus als het pakje kaarten voor je ligt blinkt de rijkdom van wijsheid je tegemoet.
En als je dan ziet hoe mooi de kaarten zijn als je er een keer doorheen 'bladert', afbeelding voor afbeelding, zie je thema's langskomen die alles te maken hebben met Het Oude Pad, een Keltisch pad.
Tevens vinden we krachtdieren vertegenwoordigd en natuurwezens als Faery's (feeën of elfen) en een Goblin (aardmannetje).
Verder allerlei thema's die de Heilige Reis kunnen markeren.
Kaarten die je in een trekking tegen kunt komen:


The Messengers of Avalon:
1. The Merlin
2. The High Priestess
3. The King
4. The Queen
5. The Novice
6. The Grail Knight
7. The Bard
8. The Lady of the Lake

The Animal Guides of Avalon:
9. The Eagle
10. The Raven
11. The Hawk
12. The Swan
13. The Owl
14. The Frog
15. The Spider
16. The Bee
17. The Stag
18. The Cat
19. The Dog
20. The Cow
21. The Wasp
22. The Deer
23. The Serpent
24. The Dragon
25. The Butterfly
26. The Horse

The Guides of Faery:
27. The Earth Faery
28. The Water Faery
29. The Wind Faery
30. The Fire Faery
31. The Goblin

The Sacred Journey Markers:
32. Partnership
33. Focus
34. Wealth
35. Restriction
36. Movement
37. Joy
38. Protection
39. Disruption
40. Risk
41. Communication
42. Perception
43. Burden
44. Letting Go
45. Love
46. Death
47. Trust
48. Fear
49. Forgiveness
50. Birth-Rebirth
51. Truth
52. The Mystery



HET PAD VAN DE GODIN


'The Wisdom of Avalon' is gebaseerd op het oude pad van de Godin en de priesteressen van Avalon.
Avalon is de benaming van een oude en mystieke plek ter plaatse van het stadje Glastonbury in het graafschap Somerset (Engeland), een plaats waar ik erg graag kom, omdat de sferen van Avalon daar door de materiële wereld van Glastonbury heen, heel sterk voelbaar zijn.
Voor mij is het een gevoel van spiritueel thuiskomen als ik daar ben.
Een gevoel daar al vele incarnaties rondgelopen te hebben.
Bovendien is Glastonbury de hartchakra van de aarde, waar vele leylijnen (energielijnen, meridianen van de aarde) elkaar kruizen, waardoor spiritueel 'reizen' daar erg makkelijk is.
Eenmaal die energie gevoeld hebbende in dit leven, is het in mijn systeem geïntegreerd en mag ik deze energie meenemen naar mijn thuis in Nederland om mee te werken.
Af en toe in Glastonbury/Avalon mijn batterijtje weer opladen is fijn, maar niet eens meer noodzakelijk.
Jarenlang voelde ik een drang om er naartoe te gaan, maar er kwam niets van.
Pas in 2012 kwam ik voor het eerst in Engeland en in 2013 voor het eerst in Glastonbury en mocht ik deze energie, die me al een leven lang trok, eigen was, verder integreren om mee te gaan werken.
Kennelijk was ik er toen pas klaar voor.
En tot op de dag van vandaag prijs ik me daar zeer gelukkig mee, omdat het op dagelijkse basis deel uitmaakt van mijn persoonlijk leven.
Mijn gids Merlijn heeft me opgeleid om, eerst zelf en later met anderen te mogen werken met deze energie, aangevuld met enkele andere 'gewone' cursussen en opleidingen, die meer dienden om mijn menselijke onzekerheden de kop in te drukken dan wat anders, maar die me natuurlijk veel praktische kennis en vaardigheden leerden.
Het ermee werken is vooral een gevoelskwestie, een invoelen wat welke cursist/cliënt nodig heeft op zeker moment.
Het is vooral Merlijn die me kennis heeft laten maken met de diepgang van het werken met helende energieën die voortkomen uit het Oude Keltische Pad en dus ook inherent waren aan de energie van Avalon.
Dit alles wordt bijvoorbeeld gebruikt in Celtic healingen en het werken met Bloesemremedies en Spagyriek essences.
Het werken met deze middelen ligt tevens in één lijn met enkele andere incarnaties van Merlijn: Paracelsus en Saint Germain.


EVENWICHT TUSSEN MANNELIJKE EN VROUWELIJKE ENERGIE


Nu zou je je af kunnen vragen wat Merlijn daar nu mee heeft, als 'man', als druïde, terwijl Avalon het domein van de priesteressen was/is.
Merlijn was een druïde, een Keltische priester, en onderhield in zijn leven een nauw en respectvol contact met de priesteressen van Avalon, hoewel er vaak sprake was van een haat/liefde verhouding, waar de verhalen maar al te graag op inspelen.
Merlijn was een raadgever, iemand met heldere inzichten, maar Merlijn was en is vooral een magiër en energetisch healer met een enorme humor, die me in mijn leven al menigmaal het licht heeft laten zien in de duisternis.
Merlijn en andere Opgestegen Meesters van de Witte Broederschap zijn allemaal mensen geweest in diverse incarnaties en zij zijn niet alleen persoonlijke gidsen van mensen, maar dienen de hele mensheid.
Daar waar door velen alleen voeding gegeven wordt aan de vrouwelijke aspecten van universele energie, daar zorgt Merlijn voor een mannelijk tegenwicht, voor meer evenwicht en balans, als een soort anker.
Merlijn is namelijk niet puur mannelijk, maar in zijn wezen is de mannelijke en vrouwelijke energie behoorlijk in evenwicht.
Tenslotte is het de gelijkwaardige samenkomst van mannelijke en vrouwelijke energie die voor een totale balans kan zorgen in onszelf.
We willen de vrouwelijke energie nu voeden in een maatschappij die al eeuwenlang gericht is op een mannelijke energie, maar we willen toch ook niet doorslaan?
We gaan voor een samengaan van beide energieën, een eenheid in respect en gelijkwaardigheid.

Deze kaarten van 'The Wisdom of Avalon' zijn, net als alle andere orakelkaarten in wezen, gestoeld op een vrouwelijke energie die hoort bij het werken met de intuïtie, het contact dat je zelf, middels deze orakelkaarten, kunt leggen met jouw eigen ziel en eventuele andere spirituele gidsen.
Het werken met orakelkaarten is een aanroeping en activering van vrouwelijke energie in jezelf.
In ons denken, in de wetenschappelijk zin van het denken, is niet te verklaren waarom orakelkaarten werken, er is geen logische verklaring voor (mannelijk denken), alleen een gevoelsmatige die beantwoord aan een vrouwelijke energie die in ieder van ons aanwezig is: de intuïtie.
Door de vrouwelijke energie in onszelf te voeden, komen we steeds beter in evenwicht met de mannelijke energie die tegenwoordig zo overheersend is in onze maatschappij.
Een stabiel evenwicht tussen mannelijke en vrouwelijk energie in onszelf leidt tot een optimaal functioneren als mens.
Onze vrouwelijke kant kan ons intuïtief de weg wijzen die het meest bij ons past, bij onze ziel, onze levenslessen en levensmissie, in dit geval middels een hulpmiddel in de vorm van orakelkaarten.
Onze mannelijke kant kan het pad plaveien, kan ons helpen het doel dat voor ogen ligt te verwezenlijken door het maken van praktische plannen en te helpen bij de uitvoering.
De universele kosmische Wet van de Aantrekking laat ons intuïtief die kaarten kiezen die op dat moment bij ons passen, mits we de goede vragen stellen.







VERTALING


Zoals je vast al wel begrepen had, is dit kaartendeck Engelstalig.
Nu laat ik me daar niet door weerhouden, omdat ik de Engelse taal gelukkig voldoende machtig ben om daarmee te werken.
Oefening baart kunst, ook in het gevoel krijgen voor een taal.
Engels heeft nu eenmaal mijn voorkeur, naast het Nederlands.
In de Nederlandse taal zijn er vele mooie orakelkaartendecks, maar in het Engels nog veel en veel meer die mij vaak meer aanspreken.
Het werken in de oorspronkelijke Engelse taal brengt mij ook dichter bij de energie van Avalon.
Ik kan het aanraden je de Engelse taal machtig te maken, zodat je de energie kunt voelen die de woorden in zich dragen.
Bedenk maar eens hoe moeilijk het is om goede vertalingen vanuit een buitenlandse taal in het Nederlands te maken van songteksten of gedichten.
Iedere taal heeft zijn (of is het 'haar') eigen schoonheid, eigenheid, karakter.
Daar moet je mijns inziens niet aan willen tornen, tenzij je daar in de vertaling echt eer aan kunt doen en dat gaat vaak veel verder dan een letterlijke vertaling, dan moet je bij dat gevoel kunnen komen dat onder de woorden schuilt.
En dan begeef je je als vertaler in een gebied waarin interpretatie een rol gaat spelen.
Interpretatie is gevoelig voor de invloeden van de eigen ervaringen in het leven, is nooit voor de volle honderd procent objectief.
Iedereen werkt en leeft vanuit de eigen ervaringen in het verleden, de lessen die al dan niet geleerd zijn, ik dus ook.
Ik ben dus groot voorstander van het lezen van boeken en werken met kaarten e.d. in hun oorspronkelijke taal.
Voor mij persoonlijk geldt dus: liever aandacht besteden aan het leren van een taal, het in contact komen met de oorsprong in alle opzichten, dan werken met vertalingen.
Dus in dit geval werk ik graag met dit Engelstalig kaartendeck en zal ook de oorspronkelijke tekst eerst vermelden, voor ik mijn interpretatie qua vertaling op je los laat.




BESCHRIJVING


'The Wisdom of Avalon' Oracle Cards by Colette Baron-Reid is a 52-card divination system-an inspirational tool to bridge the unseen world of Spirit and the physical world of our day-to-day lives.
Based on the rich mythology of ancient Britain's Isle of Avalon and the wisdom teachings of its priestesses, these cards will help you find valuable and powerful insights in all aspects of life as you chart your path and manifest your destiny with clarity and purpose.
Their use will shed light on what has been, what needs illumination in the present, and what will weave patterns into the future.
The deck will help you discover the potential of your own intuition as you follow the omens and symbols of the Goddess, the Kingdom of the Faeries, Merlin, and the Priestess of magical Avalon. See into the future . . . and discover that you are more than you know!


Vertaling:

'De Wijsheid van Avalon' orakelkaarten, door Colette Baron-Reid, is een divinatiesysteem met 52 kaarten, een inspirerend hulpmiddel om een brug te slaan tussen de onzichtbare (fijnstoffelijke) spirituele wereld en de fysiek wereld van ons alledaagse leven.
Gebaseerd op de rijke mythologie van het oude Britse Eiland Avalon en de wijsheidsleringen van haar priesteressen, zullen deze kaarten je helpen waardevolle en krachtige inzichten te verkrijgen in alle aspecten van het leven, terwijl jij je pad in kaart brengt en  je bestemming met helderheid en doelgerichtheid manifesteert.
Hun gebruik zal licht laten schijnen op wat is geweest, wat verlichting nodig heeft in het heden, en wat patronen zal weven voor de toekomst.
Het deck zal je helpen het potentieel van je eigen intuïtie te ontdekken, terwijl je de voortekenen en symbolen van de Godin, het koninkrijk van de Elfen, Merlijn, en de priesteres van het magische Avalon volgt.
Kijk in de toekomst... en ontdek dat je meer bent dan je denkt!


VRAAG


Mijn vraag vandaag was 'In het licht van mijn proces met slokdarmkanker, welk advies kun je me geven voor vandaag in het kader van mijn herstel en stappen voor de toekomst in mijn werk?'
Ik trok kaart nummer 10. The Raven.



10. THE RAVEN


magic, coincidence, synchronic events


When the Raven appears, it's a sign of magic, where coincidence and Divine synchronicity bring surprising elements together.
The Raven reminds you that on the path to wholeness, the magic of Avalon appears and all things become possible.

Ask the Raven to help you be aware of synchronicity in your life and to see how the God/Goddess works anonymously on your path.

If you feel hopeless or lost, you may need reminding that this kind of magic occurs in your life daily.
Even if you can't see it, trust it to bring joy, understanding, and fulfillment to your life no matter what the present circumstances appear to be.

Remember, the Raven says: 
"Believe in magic and you cannot help but see it.
Magic lives within the belief itself!
Expect the unexpected and prepare to be amazed."




Vertaling:

10. DE RAAF
magie, toeval, synchroniciteit in gebeurtenissen


Wanneer de Raaf verschijnt, is dat een teken van magie, waar toeval en goddelijke synchroniciteit verrassende elementen samenbrengen.

De Raaf herinnert je eraan dat op het pad naar heelheid, naar eenheid, de magie van Avalon verschijnt en alle dingen mogelijk worden.

Vraag de Raaf om je te helpen bewust te worden van synchroniciteit in je leven en om te zien hoe de God/Godin anoniem op je pad werkt.

Als je je hopeloos of verloren voelt, moet je er misschien aan worden herinnerd, dat dit soort magie dagelijks in je leven voorkomt.
Zelfs als je het niet kunt zien, vertrouw er dan op dat het vreugde in je leven brengt, begrip en vervulling, ongeacht hoe de huidige omstandigheden ook lijken te zijn.

Onthoud wat de Raaf zegt:
"Geloof in magie en je kan niet anders dan het zien.
Magie ligt in het geloof zelf besloten!
Verwacht het onverwachte en bereid je voor om versteld te staan."



PERSOONLIJKE TREKKING OF TOCH IETS GEMEENSCHAPPELIJKS?


Hoe zich deze trekking vertaalt naar mijn persoonlijke situatie is voor mij wel duidelijk.

Ik voelde me behoorlijk 'verlaten' van spirituele begeleiding sinds de operatie.
'Verlaten' was misschien niet het goede woord, omdat ik een rotsvast vertrouwen heb in begeleiding vanuit de spirituele wereld, maar ik voelde hun aanwezigheid niet meer.
Tijdens het tekenen en kleuren voelde ik een soort leegte.
Ik voelde zelfs de energie op een mooie krachtplek met aardevortex niet meer.
Ook in huis, in mijn werkruimte, leek alles 'doods', leeg, terwijl er legio edelstenen, remedies, afbeeldingen, etc. aanwezig zijn, die een hoog frequente energie bieden.
Ik betrok deze ervaring meteen op mijn herstelproces, heel aards, een lichaam dat moet herstellen van een flinke ingreep, alle aandacht nodig, zonder afleiding door spirituele zaken.
Tegelijkertijd besefte ik dat ik met alle voorgaande ervaringen, sinds ik in oktober 2019 de diagnose slokdarmkanker kreeg, veel en vaak op zo'n hoge energetische frequentie was geweest, dat alles hier op Aarde mogelijk ineens een veel lagere frequentie kon hebben voor mijn gevoel.
Wellicht was mijn energiefrequentie wel flink gestegen door alle ervaringen?
Ik ben tenslotte even heel bewust in de Andere Wereld geweest, niet één maar zelfs meerdere keren.
Ik heb de werking van de aartsengelen Michaël en Rafaël mogen ervaren, van ET's en diverse Opgestegen Meesters.
Het is in allerlei opzichten in dit proces zoeken naar een nieuwe balans.
Het mooie van het geval was, dat ik, na over de ervaring van deze leegte op mijn Facebookpagina geschreven te hebben, in de keuken bezig was eten voor mezelf klaar te maken en me op dat moment bedacht daarna maar eens verder te kijken naar een Netflix-serie.
En wat denk je?
Spontaan... zonder dat er ook maar iemand daar in de buurt was... ging de televisie vanzelf aan.
Onze hond keek me vol verbazing aan, had ook door dat er iets buitengewoons gebeurde en had een uitdrukking op haar snoet van 'ik was het niet, de afstandsbediening ligt een eind uit de buurt op tafel, ik snap er ook niks van.'
Natuurlijk zag ik dat als een teken dat 'ze' er wel degelijk waren, wanneer het maar nodig was.
Na alle mooie ervaringen heb ik een rotsvast vertrouwen in spirituele begeleiding, maar dit was natuurlijk wel een hele mooie bevestiging.
De trekking van deze kaart kan natuurlijk nog een mooi thema zijn voor verder zelf-onderzoek.




Als krachtdier is de Raaf  (net als andere kraaiachtigen) van oudsher een algemeen symbool voor de dood.
Niet specifiek de dood als einde van een leven, maar de dood van iets wat afgesloten mag worden, iets wat veranderd of getransformeerd mag worden.

(Bron: kracht-entotemdieren.com vertelt ons...)
Hij staat symbool voor spiritualiteit, dromen, bestemming, mysterie, wijsheid, innerlijk reizen, metamorfose, creativiteit, schepping, balans, dualiteit.
Hij is de beschermer van heilige en geheime mysteriën.
De Raaf leert je dingen scherp zien.
Hij wordt geassocieerd met psychische krachten en zijn veren worden soms gebruikt door helderzienden.
Met deze vogel als je krachtdier, zul je uitblinken in de magische kunsten.
Zonder angst opnieuw geboren worden.
Bekwaam tot afbreken van dat wat herbouwd moet worden.
Vernieuwend.
Bekwaam om licht in de duisternis te vinden.
Moedige zelfreflectie.
Zelfwaarneming.
Comfortabel met jezelf.
Eert voorouders.
Connectie met de bes.
Divinatievaardigheden.
Veranderingen in bewustzijn.
Nieuw voorkomen.
Welsprekendheid.
Bestemming.
Ontwaken van magie.
Situaties veranderen van gedaante.
Met de hulp van de Raaf kun je zieken op afstand genezen.
Je aanpassen aan veranderingen.
Verwacht het onverwachte.

Nou, ook dit kan ik wel plaatsen in mijn persoonlijke situatie.
En eigenlijk is dit voor velen van toepassing in deze periode met corona.
Fijn om de kracht van de Raaf aan te mogen roepen ter ondersteuning in deze tijd.
Het verhaal van het krachtdier Raaf, vertelt me ook meer over mijn bestemming:
vanuit weer een nieuwe levenservaring, met een nieuw uitgangspunt, mijn (licht)werk voortzetten op een manier die het best bij mij en in deze tijd past.
Jaren terug kreeg ik al steeds door dat ik meer moest gaan doen met 'moderne communicatiemiddelen'.
Nu lijkt het (even) niet meer anders te kunnen dan via die weg.
Dat jij dit verhaal nu hier leest is ook niet voor niets: synchroniciteit!
De Wet van de Aantrekking laat namelijk niets voor niets op je pad komen.
Dus misschien kun jij ook nog wel iets met deze kaart.
Ik zou je de vraag kunnen stellen of jij nog vertrouwen hebt in de gang van zaken op dit moment, dat alles op de één of andere manier wel goed komt.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de corona-bedreiging die ons allen beïnvloed, besmet of niet.
Of misschien speelt er nog meer in je leven, net als bij mij?
Ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af, waarom deze ervaring met kanker en corona op hetzelfde tijdstip komen?
Toeval?
Ik geloof niet in toeval.
Er zal vast een reden zijn.
Ik prijs mezelf gelukkig dat deze twee tegelijkertijd komen, anders zou ik dit proces van quarantaine twee keer door moeten maken.
Hoe sta jij in het leven?
Kun jij de magie nog zien in het leven?
Zie jij synchroniciteit in gebeurtenissen in je leven?
Voel jij je misschien hopeloos of verloren?

Ik ben benieuwd of deze trekking jou ook iets te vertellen heeft.
Ik zie je ervaringen en inzichten hieronder in de reacties graag tegemoet.



Wil jij zelf met deze kaartenset aan de slag?
Je kunt hem bestellen bij bol.com
Ik vind het een echte aanrader, mits je het Engels machtig bent natuurlijk.

Ik wens je veel plezier met dit deck, mocht je hier zelf iets mee willen gaan doen.
Zodra ik weer wat verder hersteld ben, wil ik weer email readings gaan doen, en/of je persoonlijk begeleiden in het werken met orakelkaarten, waarbij dit één van de decks is, waar we mee kunnen werken.




(Donaties om het voortbestaan van Nymphaea te ondersteunen zijn van harte welkom via paypal.me/nymphaeasc.
Via de bol.com links aldaar producten kopen, of dat nu die van de links zijn of andere producten, het kost jou niets extra's, maar levert een kleine commissie op voor Nymphaea.
Alvast heel hartelijk dank! )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten